Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Η Ελλάδα έχει πετρέλαιο, αλλά δεν υπάρχουν πολιτικοί με ..καρύδια να το βγάλουν. Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις Τσάκου για γεωτρήσεις πετρελαίου

Αυτό το ξέρουν μόνο λίγοι στην Ελλάδα και άς το φωνάζει ο Γιώργος ο Κουρής ότι από το 1938 υπήρχαν μελέτες για εξόρυξη πετρελαίου στο Κατάκωλο κι άς το φωνάζει ο δημοσιογράφος και πολιτικός Κυριάκος Βελλόπουλος, χρόνια τώρα, ότι η Ελλάδα είανι γεμάτη από φυσικό αέριο και πετρέλαιο που θα μπορούσε να δώσει τρισεκατομμύρια!!! ευρώ στην Ελλάδα..

Κάποιοι Έλληνες εφοπλιστές ετοιμάζονται όμως για να πάρουν μεγάλο κομάτι από την πίτα που θα την μοιράσουν ξένοι και οι οποίοι θα δώσουν το πιο μικρό κοματάκι στην χώρα μας.

Ξύπνα λαέεεεεε

Αυτοί που μας κυβερνούν είναι ...κότες και οι μεγαλύτεροι προδότες από συστάσεως του Εληνικού κράτους.

Τα λεφτά θα πάνε στα λεφτά!!!

Κοντά στην απόκτηση θαλάσσιας πλατφόρμας για την εξόρυξη πετρελαίου σε μεγάλα βάθη μέσω ενός joint venture με σκανδιναβική εταιρεία, βρίσκεται ο εφοπλιστής Νίκος Τσάκος. Ένα deal που εφόσον επιτευχθεί η αξία του θα υπερβαίνει σε πρώτη φάση τα 600 εκατ. δολάρια.

Για να ολοκληρωθεί βέβαια το «παζλ» αυτής της συμφωνίας λείπουν κάποια «κομμάτια» διαπραγματεύσεων που εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ο όμιλος Τσάκου βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με μια από τις κορεάτικες γιάρδες που κατασκευάζουν πλωτά γεωτρύπανα εξόρυξης πετρελαίου για μεγάλα βαθη(drillships).



Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για να κλείσει το deal δεν είναι τα ναυπηγεία αλλά η συμφωνία με κάποιον πετρελαϊκό κολοσσό για το “time charter” του drillship. Στην παρούσα φάση υπάρχουν κάποιες βασικές λεπτομέρειες που εμποδίζουν την υπογραφή του ναυλοσύμφωνου με την πετρελαϊκή εταιρεία.

Την ίδια ώρα, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία συνεχίζει τις συζητήσεις με τις τράπεζες που θα χρηματοδοτήσουν το deal αυτό, ενώ φαίνεται πως έχει ήδη επιτευχθεί η συμφωνία με την σκανδιναβική εταιρεία, που ειδικεύεται στην εξόρυξη πετρελαίου και έχει το απαιτούμενο “knowhow” για τη δημιουργία ενός joint venture.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πληροφόρησης, σε αυτό το joint venture o Έλληνας εφοπλιστής δεν θα έχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά ένα πολύ σημαντικό μερίδιο μετοχών.

Μάλιστα, από την στιγμή που πέσουν οι υπογραφές και το deal ολοκληρωθεί, θεωρείται βέβαιο πως θα ακολουθήσει παραγγελία και για δεύτερο θαλάσσιο γεωτρύπανο εξόρυξης πετρελαίου από την Έλληνα εφοπλιστή.

Πρόκειται για μια επένδυση με μεγάλα περιθώρια κέρδους που απαιτεί κεφάλαια εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Διανύοντας μια περίοδο που οι τράπεζες συνεχίζουν να ακολουθούν σφικτή πιστωτική πολιτική, γίνεται αντιληπτό ότι η αναζήτηση κοιτασμάτων πετρελαίου για λογαριασμό πετρελαϊκών κολοσσών, αποτελεί μια επένδυση για λίγους.

Πέραν όμως από τα μεγάλα περιθώρια κέρδους και ανάπτυξης που παρατηρούνται στο τομέα της θαλάσσιας άντλησης πετρελαίου, είναι και η μεγάλη πτώση στις αξίες των πλοίων αυτών, που έλκυσαν το επενδυτικό του ενδιαφέρον του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου.

Συγκεκριμένα, ένα τέτοιο πλοίου τύπου “Ultra Deep Water” το 2008 που η αγορά κορυφώθηκε, κόστιζε μεταξύ 800 εκ. δολαρίων και 1 δισ. δολαρίων. Το 2009 η τιμή του πλοίου αυτού προσγειώθηκε στα 700 εκατ. δολάρια, ενώ πλέον η αξία ενός drillship έχει πέσει στα 500-550 εκατ. δολάρια.