Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009

Ένα απίστευτο κορίτσι. Ο μικρός γίγαντας της λογοτεχνίας


Η Adora Svitak είναι σαν ένα μικρό κοριτσάκι. Μόλις 11 ετών, και θεωρείται ένα μικρό θαύμα, που πηγαίνει στο σχολείο, όχι για να μάθει, αλλά για να διδάξει και να ενθαρρύνει τους άλλους να διαβάζουν, να γράφουν και να απολαύσουν τον γραπτό λόγο.

Στο κράτος που ζει στην Ουάσινγκτον, ΗΠΑ, δεν γράφει δοκίμια, ιστορίες, ποιήματα, βιβλία και στα blogs, αλλά έχει γίνει ένα πραγματικός δάσκαλος, που δίνει διαλέξεις σε διεθνή μέσα γραπτώς και κάνει κοινωνικές μελέτες για διάφορα μέρη του κόσμου, για παιδιά και ενήλικες.

Αυτό δεν το κάνει μόνο στα σχολεία αλλά και στον εταιρικό κόσμο. Η Adora κάνει διαλέξεις σε εκπαιδευτικούς και ανθρώπους των επιχειρήσεων, σε εταιρείες όπως η Microsoft και κάθε διάλεξή της μπορεί να αξίζει μέχρι και 10.000 $.

Η ίδια λέει: Ξυπνάω πολύ αργότερα κάθε μέρα, έχω την πολυτέλεια να το πράξω, και διδάσκω σε όλο τον κόσμο ή τη χώρα, μέσω ενός συστήματος βιντεοδιάσκεψης που έχω.

Είναι μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, επειδή έχω την αρμοδιότητα να διδάξω, κάτι που άλλα παιδιά της ηλικίας μου δεν μπορούν, διότι δεν έχουν ίσως τα απαραίτητα προσόντα.

Διδάσκω πάνω από 30 διαφορετικά προγράμματα με θέματα, που κυμαίνονται γύρω από τη σύνταξη, τα ερευνητικά εργαλεία, τη κυβέρνηση των ΗΠΑ και σύντομα από αυτά τα προγράμματα θα διδάσκονται περίπου οι ηγέτες όλου του κόσμου και της διεθνούς πολιτικής.

Προσπαθώ πάντοτε να μαθαίνω νέες λέξεις με διάφορες μεθόδους, από την ανάγνωση, κάθε φορά που μια λέξη δεν είμαι εξοικειωμένη, κάνω αναζήτηση στο λεξικό ή ζητάω από τους γονείς μου, και ακόμη ακούω τις συνομιλίες των ενηλίκων, ώστε να προσθέτω νέες λέξεις στο λεξιλόγιό μου.

Μπορώ να συσσωρεύω περισσότερο λέξεις από άλλα παιδιά της δικής μου ηλικίας και μπορώ να ενσωματώνω αυτές τις νέες λέξεις στα γραπτά μου.