Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

Για τους ανεύθυνους Ορθοδόξους

Επιτέλους τέλος σε όλους εμάς τους υποκριτές, ασυγκίνητους, ανεύθυνους, ανίερους και δυσεβείς λαϊκούς ή κληρικούς, που μπαίνουμε μέσα στην Εκκλησία, στο χώρο λατρείας του Δημιουργού και Μοναδικού Τριαδικού Θεού και συμπεριφερόμαστε ανώριμα:

• Άλλοι πηγαίνουμε στην Εκκλησία λές και πηγαίνουμε σε νυφοπάζαρο!!!
• Άλλοι, λές κι είμαστε σπίτι μας!!!
• Άλλοι, λές κι είμαστε στην καφετέρια!!!

Κάποτε το σπίτι μας ήταν σαν Εκκλησία. Σήμερα η Εκκλησία είναι σαν το σπίτι μας. Κι όλα αυτά συμβαίνουν διότι έχουμε τραγική άγνοια - ΟΛΟΙ ΜΑΣ - της Αγίας Γραφής. Βαπτίζουμε χωρίς να κατηχούμε τον βαπτιζόμενο, χωρίς πνευματική προετοιμασία, χωρίς μετάνοια, χωρίς θεία εξομολόγηση! Ξεχάσαμε ότι στην Εκκλησία πηγαίνουμε κυρίως για την προσευχή και τη μετοχή στο Μυστήριο της Ζωής.

Είμαστε λίγοι, είμαστε και ασεβείς! Μπαίνουμε στην Εκκλησία και γελάμε, συζητάμε, κατα-κρίνουμε, ντυνόμαστε προκλητικά, χωρίς ευλάβεια και σεβασμό και χωρίς να συνειδητο-ποιούμε ότι στον Ναό μπαίνουμε για να συναντήσουμε το Δημιουργό Σωτήρα Χριστό και Θεό μας!!!

Κι οι έχοντες «τας φρένας… στας πόδας και τον Οικουμενισμό», παροτρύνουν τους νέους να πηγαίνουν στο Ναό του Θεού ΟΠΩΣ ΝΑΝΑΙ!!!

Δηλαδή:
• Οι κοπέλες ας έρχονται με «μίνι», με κολητό παντελόνι για να διαγράφονται τα οπίσθια ή με μισή μπλούζα για να φαίνεται η κοιλιά ή το στήθος τους!!!
• Τα αγόρια ας έρχονται με σκουλαρίκια στη μύτη και στο φρύδι, με ανοικτά πουκάμισα και το μάτι «γαρίδα» προς την πλευρά των κοριτσιών (να μεταφέρουμε την «μαρίδα της καφετέριας» στην εκκλησία του Χριστού).

Θού Κύριε φυλακί τω στόματί μου!!!

Διαβάζεται ο Απόστολος, όπου πρέπει να υπάρχει άκρα σιωπή κι όλοι δείχνουμε την αδιαφορία μας!!! Πολλοί ιερείς βγαίνουν με το θυμιατό στην ωραία πύλη για να θυμιάνουν θορυβωδώς και βλέπεις τον λαό να προσέχει περισσότερο τον θόρυβο του θυμιατού κι όχι τα σωτήρια λόγια του Αποστόλου. Άλλοι πάλι εκείνη την ώρα «βρίσκουν χρόνο» για ν’ ανάψουν κερί ή να μιλήσουν με τον διπλανό τους. Πολλοί ψάλτες - παίζοντας τον ρόλο του τραγουδιστή - ψέλνουν εγωϊστικά και επιδεικτικά θυσιάζοντας τον θεόπνευστο λόγο στο βωμό της μουσικής ή για λόγους αβροφροσύνης παραχωρούν τον Απόστολο σε κάποιο απροετοίμαστο, αδιάφορο, παρατυχόντα φίλο τους, που δεν γνωρίζει ούτε κάν τι διαβάζει!!!

Πού είναι η ευλάβεια, η πίστη, η σοβαρότητα και η πνευματική ζωή, όταν στο ιερό Βήμα που είναι το ιερό θυσιαστήριο, ο λειτουργός ιερέας τρέμει κυριολεκτικά και προσεύχεται; Μικρά παιδιάκια τα λεγόμενα «παπαδάκια» και νεαροί που «ντύνονται παπαδάκια» κουβεντιάζουν και γελάνε!!! Μερικοί άνδρες επειδή είναι φίλοι ή συγγενείς του ιερέα, επιμένουν να βρίσκονται ΜΕΣΑ στο Ιερό Βήμα!!! Γυναίκες που βοηθούν στην ευπρέπεια του ναού, μπαίνουν κι αυτές στο ιερό Βήμα, ενώ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ!

Στην κρισιμότερη στιγμή της Θείας Λειτουργίας κι έξω από το και μέσα στο ιερό Βήμα παρατηρείται αταξία:
Μέσα στο ιερό Βήμα την ώρα κατά την οποία το Θεανθρώπινο Σώμα και Αίμα Είναι πάνω στην αγία Τράπεζα, γίνεται θόρυβος για το αντίδωρο (το οποίο κανονικά πρέπει να δίδεται στο τέλος της Θείας Λειτουργίας), όπου:

• Τα παιδιά του ιερού σπρώχνονται, ποιό θα κρατήσει το πανέρι για το αντίδωρο και τα υπόλοιπα αρχίζουν να μασουλάνε το αντίδωρο!
• Ο ιερέας αφήνει την μνημόνευση της λειτουργικής φυλλάδας και την κατάνυξη που ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ τα αγιασθέντα Τίμια Δώρα, υποδέχεται τα πανέρια με το αντίδωρο και τα ευλογεί …πάνω από το άγιο Ποτήριο!!!
• Οι παρευρισκόμενοι στο ιερό λαϊκοί πλησιάζουν την αγία Τράπεζα να πάρουν αντίδωρο… ιδιαίτερης περιποίησης!!!
• Κάποιοι άλλοι - λειτουργούντες ή μη - παίρνουν ξεχωριστά τυλιγμένα αντίδωρα για τις οικογένειές τους ή για άλλα πρόσωπα.
• Κάποιος από τους επιτρόπους τρέχει να πάρει κι αυτός αντίδωρο για το παγκάρι.

Έξω από το ιερό Βήμα αρχίζει ο θόρυβος της ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ του «δίσκου» και η προετοιμασία των χριστιανών με τα ποικίλα νομίσματα για την «θυσία του Κάϊν ή του Άβελ».


Η περιφορά του δίσκου είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ, διότι γίνεται την στιγμή που:

• Στην αγία Τράπεζα γίνεται το μεγάλο θαύμα, όπου ο άρτος και ο οίνος μεταβάλλονται σε Σώμα και Αίμα Χριστού.
• Μνημονεύεται ο επίσκοπος του τόπου, οι πιστοί, οι κληρικοί και λαϊκοί, οι ζωντανοί και οι πεθαμένοι.
• Όλοι οι συμπροσευχόμενοι καλούνται να μνημονεύσουν μυστικά όσους έχουν στο νού τους.
• Άγγελοι αοράτως περιφέρονται στον Ναό, κρατούν τον ουράνιο δίσκο της προσευχής, συλλέγουν τα ονόματα, που κάθε εκκλησιαζόμενος θυμάται και τα φέρνουν στο θρόνο του Θεού.
• Οι εκκλησιαζόμενοι αισθάνονται δυσφορία για τον δίσκο, αφού αφενός αποσπώνται από την προσευχή, αφετέρου μερικές φορές βρίσκονται σε αδυναμία να ρίξουν χρήματα στους δύο και τρείς και τέσσερις προτεινόμενους δίσκους και κοκκινίζουν από ντροπή ή εκνευρίζονται. Την προσφορά τους την θέλουν μυστική και κρυφή, όπως και πρέπει να είναι.

Άλλωστε:

o Ο Κύριός μας είπε να μη γνωρίζει η αριστερά τι ποιεί η δεξιά.
o Οικονομικά δεν ωφελείται το έργο της ενορίας διότι ο πιο φιλότιμος λαός της γής υπερπροσφέρει και για την ανέγερση και για την ευπρέπεια και για την καλή λειτουργία των Ναών.

Δυστυχώς ο χαρακτήρας της ορθοδόξου λατρείας και η μορφή του ορθοδόξου Ναού αλλοιώνονται. Χάνεται η πρωταρχική θέση της προσευχής και επικρατεί η κοσμική επίδειξη και το κουτσομπολιό. Επικρατεί η πανηγυρική ατμόσφαιρα. Γι’ αυτό πολλοί πιστοί καταφεύγουν στην Εκκλησία όταν αυτή είναι άδεια!!! Η επισημότητα καταργεί την αγιότητα. Ο Ναός δεν είναι πιά κατανυκτικός.

Αναντικατάστατα κομμάτια της Θείας Λειτουργίας αφαιρούνται!!!

Ο Εσταυρωμένος δεν είναι - σύμφωνα με την Παράδοση - ακριβώς πίσω από την αγία Τράπεζα. Η αγία Τράπεζα είναι γεμάτη από περιττά πράγματα. Ο επιτάφιος με τα μαραμένα από την Αγία Παρασκευή παραμένει για σαράντα ημέρες μέσα στην Εκκλησία και μάλιστα μερικοί Ναοί τον έχουν μέσα στην αγία Τράπεζα!!! Πότε όμως θα καταλάβουμε ότι η λατρεία μας είναι επινίκιος κι όχι επιτάφιος; Ο τάφος υπάρχει μόνον ως πειστήριο της Ανάστασης.

Η Θεία Κοινωνία που πρέπει να γίνεται ΣΥΧΝΑ, προτείνεται από μερικούς άσχετους και ακατήχητους να γίνεται κάθε μήνα ή τρείς φορές τον χρόνο ή να νηστεύουν πρώτα μία δυό μέρες και μετά να κοινωνούν!!! Οι πιστοί χριστιανοί όμως μπορούν να:

• Νηστεύουν ΟΛΕΣ τις νηστείες που ορίζει η Εκκλησία, χωρίς να συνδέουν τη νηστεία με την Θεία Κοινωνία.
• Κοινωνούν σε ΚΑΘΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, εφόσον δεν υπάρχει κώλυμα από σοβαρή πνευματική πτώση.

Τις ημέρες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και μάλιστα πρό του Πάσχα τρέχουν μερικοί να εξομολογηθούν δήθεν για να κοινωνήσουν. Δυστυχώς όμως ο χρόνος εξομολόγησης είναι πολύ λίγος και οι περισσότεροι απ’ αυτούς δεν φανερώνουν διάθεση ταπείνωσης και μετάνοιας κι αυτό που παίρνουν δεν είναι τίποτε άλλο από μια ψευδαίσθηση σωτηρίας!!!

Τα μνημόσυνα τελούνται - χάριν της «κονόμας» - ακόμη και τις …Δεσποτικές Εορτές!!! Και φυσικά τον πρώτο λόγο για το πότε και το πώς τον έχει το γραφείο κηδειών!!! Τα βαπτίσια και οι γάμοι μετατράπηκαν σε κοσμικά στέκια με γυμνές και ημίγυμνες, με γέλια και χασκόγελα και γίνονται ακόμη και την Μεγάλη Τεσσαρακοστή (δώσε τα τραλαλά που αρέσουν στο λαό, αρκεί όμως κι αυτοί να είναι συνεπείς προς τις οικονομικές «ενέσεις» προς την εκκλησία τους).

Ξυπνάτε ΟΡΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ και σταματήστε τις επιδείξεις και τις κοσμικότητες. Βάλτε την Εικόνα του Χριστού ΠΡΩΤΗ ΠΡΩΤΗ στην είσοδο των Εκκλησιών για να προσκυνείται ΠΡΩΤΟΣ ο Σωτήρας Χριστός.

Ξυπνάτε ΟΡΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ διότι ακόμη και τη ΚΥΡΙΑΚΗ ημέρα που ανήκει στον Θεό, την παραδίδουμε ΕΠΙΣΗΜΑ στον αντίχριστο. Όλες τις «δουλειές μας» την ΚΥΡΙΑΚΗ τις κάνουμε. Γι’ αυτό είμαστε σχεδόν όλοι φτωχοί και φυσικά σε λίγο καιρό ΠΑΜΦΤΩΧΟΙ!!! Διότι - όπως λέει κι ο Κοσμάς ο Αιτωλός - το κέρδος από την εργασία της Κυριακής ημέρας είναι αφωρισμένο και καταραμένο κι όσοι εργάζονται την Κυριακή βάζουν ΦΩΤΙΑ και ΚΑΤΑΡΑ στο σπίτι τους κι όχι ευλογία!!!

Ξυπνάτε εσείς οι "επιχειρηματίες" κληρικοί, διότι ΖΗΜΙΩΝΟΝΤΑΙ ΨΥΧΕΣ. Κι η δική σας ΨΥΧΗ φυσικά ΖΗΜΙΩΝΕΤΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ.