Οι πολύ χαμηλές πωλήσεις σε καινούρια αυτοκίνητα οδήγησαν ένα μεγάλο εισαγωγικό όμιλο (ο οποίος το τελευταίο καιρό επιδίδεται σε μπαράζ απολύσεων) να πουλήσει περίπου 500 αυτοκίνητα σε εξευτελιστικές τιμές σε αντίστοιχο εισαγωγέα της Γερμανίας.
Το κόστος των συγκεκριμένων αυτοκινήτων υπολογίζεται πως είναι υψηλότερο από 11 εκατ. ευρώ ενώ η τιμή πώλησής τους προς το γερμανικό όμιλο δεν ξεπέρασε τα 7 εκατ. ευρώ!
Σύμφωνα μάλιστα με έγκυρες πληροφορίες οι υπογραφές έχουν ήδη πέσει και μάλιστα είναι ήδη έτοιμα τα τιμολόγια επανεξαγωγής των συγκεκριμένων αυτοκινήτων από τον τελωνειακό χώρο που βρίσκονται στην Ελλάδα προς την Γερμανία με νταλίκες.
Ωστόσο οι υπάλληλοι του συγκεκριμένου ομίλου είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι καθώς καθημερινά ανακοινώνεται και από μία απόλυση εργαζομένου. Μάλιστα ήδη έχουν απολυθεί περισσότεροι από 150 εργαζόμενοι του ομίλου από τα τέλη του 2008 ενώ υπάρχει εντολή από τη διεύθυνση να απολυθούν ακόμη 50 έως το τέλος Μαρτίου!
Στοκ από το 2006!
Ο ελληνικός εισαγωγικός όμιλος που κατάφερε να πουλήσει σε αντίστοιχη επιχείρηση της Γερμανίας τα περίπου 500 αυτοκίνητα φαίνεται πως αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας και σύμφωνα με πληροφορίες τα περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ που θα εισέλθουν στα ταμεία της ελληνικής εταιρείας θα αποτελέσει μια μεγάλη οικονομική ανάσα.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα περισσότερα από τα 500 αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί στον γερμανικό όμιλο αφορούν σε οχήματα μεγάλου κυβισμού εκ των οποίων κάποια βρίσκονται στο τελωνείο από το 2006. Ωστόσο επειδή οι Γερμανοί αγοραστές δυσκολεύονταν να αγοράσουν μόνο εκείνα, ο ελληνικός όμιλος αποφάσισε να τους πουλήσει μαζί με τα συγκεκριμένα και περίπου 80-100 αυτοκίνητα χαμηλότερου κυβισμού τα οποία είναι άκρως εμπορικά.
Παράλληλα τα περίπου 400 αυτοκίνητα που βρίσκονται στο τελωνείο από το 2006 θα πρέπει να αναφέρουμε πως δεν καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση καθώς το συγκεκριμένο εργοστάσιο παραγωγής δίνει μόλις 12 μήνες περιθώριο στον εισαγωγέα να τα πουλήσει καθώς μετά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ξεκινά να τίθεται σε ισχύ η εγγύηση ασχέτως αν έχει πουληθεί ή όχι το αυτοκίνητο.
Αν μάλιστα πουληθεί κάποιο από τα συγκεκριμένα οχήματα έπειτα από 2 χρόνια η εργοστασιακή εγγύηση καλύπτει τον εισαγωγέα μόνο για 12 μήνες ενώ το υπόλοιπο διάστημα της εγγύησης από την μέρα που ταξινομήθηκε το αυτοκίνητο θα έπρεπε να το καλύψει ο Ελληνας εισαγωγέας.
Γιώργος Ανδρής