Οι τράπεζες εξακολουθούν να «γυρίζουν» την πλάτη στη ναυτιλία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stealthgas παρουσίασε χθες τη στάση των τραπεζών ως έναν από τους λόγους που οδήγησαν την εταιρεία του στην απόφαση να καθυστέρησει την παραλαβή πέντε υπό κατασκευή πλοίων.
Κατά μέσο όρο η παράδοση των νέων πλοίων αναβάλλεται για ένα χρόνο, ενώ η εταιρεία θα παραλάβει δύο ακόμα νεότευκτα πλοία χωρίς καμία καθυστέρηση. Σύμφωνα με τη Stealthgas η αναβολή των παραδόσεων για τα πέντε πλοία έγινε με φιλική διευθέτηση του ζητήματος.
Εντονος προβληματισμός για τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας αναπτύχθηκε και κατά την διάρκεια παρουσίασης που οργάνωσε στη Νέα Υόρκη η Capital Link. Στο πρώτο τρίμηνο του 2009 τα κοινοπρακτικά δάνεια προς την ναυτιλία συρρικνώθηκαν στα 332 εκατ. δολάρια έναντι 15,8 δισ. δολαρίων στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2008.
Τα στοιχεία αυτά έθεσε υπόψη ναυτιλιακών παραγόντων, τραπεζιτών και θεσμικών επενδυτών ο επικεφαλής της Fortis Bank για την ναυτιλία, Χάρης Αντωνίου. Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου ολόκληρο το 2008 ολοκληρώθηκαν συμφωνίες ύψους 70 δισ. δολαρίων.
Ο επικεφαλής της πέμπτης μεγαλύτερης τράπεζας σε κοινοπρακτικά δάνεια προς την ναυτιλία, είπε χαρακτηριστικά ότι πλέον δεν υφίστανται τέτοια δάνεια.
Οι επιπλοκές που θα προκαλέσει η έλλειψη χρηματοδότησης γίνεται αντιληπτή από το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να « σηκώσουν» σε παγκόσμιο επίπεδο το ποσό των 350 - 500 δισ. δολαρίων για να καλύψουν τις παραγγελίες των νέων πλοίων που θα παραλάβουν από τα ναυπηγεία της Ασίας έως το 2012.
Εξίσου κλειστές για την ναυτιλία είναι και οι χρηματιστηριακές αγορές, σημείωσε στην διάρκεια της παρουσίασης ανώτατο στέλεχος της ελληνικών συμφερόντων Seanergy Maritime.