Πέμπτη 23 Απριλίου 2009

Εφτασαν το 90% οι αυξήσεις ασφαλίστρων στα πλοία

Οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα των πλοίων φαίνονταν αναπόφευκτη εξέλιξη μέχρι τα τέλη του 2008. Τα P&I Clubs ανακοίνωναν υψηλά συμπληρωματικά ασφάλιστρα που σε κάποιες περιπτώσεις άγγιζαν ακόμη και το 90% (το London P&I Club αυξάνει τις εισφορές κατά 89% για τα ανοικτά έτη ’06 – ’07 και ‘07 – ’08), ενώ στις αγορές Hull & Machinery οι αυξήσεις στις ανανεώσεις κυμαίνονται - για λογαριασμούς με λογικά claims records - στα επίπεδα του 20%.

Η αυξητική τάση στα ασφάλιστρα, πάντως, δεν είναι, προς το παρόν, όσο έντονη αναμενόταν δεδομένης της κυκλικότητας της αγοράς και του γεγονότος ότι τα rates βρίσκονταν μέχρι πριν λίγους μήνες σε επίπεδα έως και 40% χαμηλότερα των «εύλογων».

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Ηλίας Τσακίρης, Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Hull Management (HMA) Limited, διαχειρίστριας του Hellenic Hull Mutual Association Plc. «ήλθε ο καιρός οι ασφαλιστές να φέρονται σαν ασφαλιστές και όχι σα διαχειριστές χρήματος. Θεωρούμε ότι είναι η περίοδος που οι νοικοκύρηδες δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα».

Δεν αποκλείεται η αγορά να βιώνει ένα μεταβατικό στάδιο, αφού σε αρκετούς ναυτασφαλιστικούς οργανισμού οι ζημίες από την έκθεση στα τοξικά χρεόγραφα όχι μόνον δεν έχουν καταγραφεί ακόμη, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις δεν έχουν, καν, εντοπισθεί.

Eπίσης, δεν αποκλείεται η ολοκλήρωση των απομειώσεων στις αξίες στοιχείων ενεργητικού να λάβει τέτοια έκθεση που να υποχρεώσει, τελικά, αρκετές ασφαλιστικές σε μια απότομη μεταβολή συμπεριφοράς στην τιμολογιακή τους πολιτική με στόχο την ανάκτηση του χαμένου εδάφους όχι μόνον σε όρους συντήρησης αποθεματικών, αλλά ακόμη και κάλυψης υποχρεώσεων.

Σε κάθε περίπτωση η περίοδος ευνοεί όσους αγνόησαν τις σειρήνες των «δομημένων» χρεογράφων και ακολούθησαν παραδοσιακότερες μεθόδους χρηματοοικονομικής πολιτικής.