Δικαιότερες;;;;;;;; χρεώσεις στους επιβάτες ανάλογα με τις αποστάσεις που διανύουν ή το χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους (π.χ. μείωση της τιμής του κομίστρου τα Σαββατοκύριακα ή τις αργίες, κ.λπ.) θα φέρει, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, η χρήση των «ηλεκτρονικών» καρτών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν σταδιακά το χάρτινο εισιτήριο και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο, προχωρά η έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω ΣΔΙΤ. Μάλιστα, τις επόμενες μέρες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος του διαγωνισμού και αμέσως μετά δρομολογείται η δημοπράτηση του.
Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση ενός ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, που θα εφαρμοσθεί στην γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητος του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής.
Στο πλαίσιο του έργου ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει την χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Όπως αναφέρει το Υπουργείο, το ελληνικό δημόσιο δεν «αγοράζει μια προμήθεια» αλλά μια ολοκληρωμένη υπηρεσία για την οποία η πληρωμή που καταβάλλει είναι ευθέως συνδεδεμένη με το επίπεδο υπηρεσιών που λαμβάνει.
Στο τέλος της δωδεκαετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση επιβατών και τη διαχείριση στόλου για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ. Η υποβολή φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναμένεται εντός του Απριλίου 2011.