Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

Ι.Χ: Μαζί με την απόσυρση έρχεται και το γρηγορόσημο

Στην τελική ευθεία εισήλθε το θέμα της απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων καθώς την Τρίτη υπεγράφη από τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών η Κοινή Υπουργική Απόφαση και ήδη έχει αποσταλεί προς τα συναρμόδια υπουργεία (Υποδομών & Περιβάλλοντος) για την τελική υπογραφή.

Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οπότε 10 ημέρες μετά, όπως ορίζει και ο νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή από τις 17 Δεκεμβρίου, ξεκινά και επίσημα η εφαρμογή του μέτρου.

Η διαδικασία μοιάζει με εκείνη της απόσυρσης του 2009 ωστόσο το Πιστοποιητικό Οριστικής Διαγραφής των οχημάτων που αποσύρονται δεν θα είναι προσωποποιημένο οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε το έχει στην κατοχή του...

Ωστόσο από το μέτρο της απόσυρσης εξαιρούνται όσα καινούρια ΙΧ έχουν ήδη εκτελωνιστεί όπως επίσης και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Παράλληλα εκτός του μέτρου της απόσυρσης έμειναν και τα επαγγελματικά αυτοκίνητα ασχέτως αν διαθέτουμε τον γηραιότερο στόλο στην ΕΕ.

Πάντως στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως ο πρώτος ιδιοκτήτης που θα αποκτήσει αυτοκίνητο κάνοντας χρήση του μέτρου της απόσυρσης στην καλύτερη περίπτωση θα το παραλάβει μετά την 1η Μαρτίου...

Οσον αφορά στην ισχύ του μέτρου οι καταναλωτές θα μπορούν να αποσύρουν τα παλιά τους ΙΧ έως τις 20 Δεκεμβρίου του 2011.



“Γρηγορόσημο”...

Η δημοσιοποίηση της εκκίνησης του μέτρου της απόσυρσης φαίνεται πως “άνοιξε” την όρεξη των επιτήδειων οι οποίοι δεν διστάζουν πριν ακόμη αρχίσει το μέτρο να ζητούν “γρηγορόσημο” για να εξυπηρετούνται άμεσα οι αιτήσεις των καταναλωτών. Μάλιστα όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς το φαινόμενο του “γρηγορόσημου” φαίνεται πως θα γνωρίσει μεγάλη έξαρση στην τωρινή απόσυρση εξαιτίας της μείωσης των μισθών στους υπαλλήλους των αρμόδιων υπηρεσιών. Μάλιστα για να εξυπηρετηθεί κανείς γρήγορα θα πρέπει να καταβάλλει τίμημα το οποίο είναι ανάλογο με την κίνηση που έχει η κάθε Υπηρεσία και είναι από 50 ευρώ και άνω!



Τα κίνητρα

Οι δικαιούχοι των κινήτρων είναι όλοι οι κάτοχοι παλαιών ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας έως τις 31.12.1998 και η έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης που θα ωφεληθούν κατά την αντικατάστασή του είναι ανάλογα της κατηγορίας που ανήκει το μοντέλο που ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Αν το καινούριο ΙΧ που επιθυμούν να αποκτήσουν έχει κινητήρα έως 900 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 6.000 ευρώ τότε απαλλάσσονται εντελώς από το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο κυμαίνονταν στο 5%.

Αν το καινούριο ΙΧ έχει κινητήρα από 901 έως 1.400 κ.εκ. Και εργοστασιακή αξία έως 8.000 ευρώ τότε επίσης απαλλάσσεται από το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο κυμαίνεται στο 12%.

Για καινούρια αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.401 έως 1.600 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 11.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο υπολογίζεται σε 20% μειώνεται κατά 65% και διαμορφώνεται στο 8,5%.

Στα νέα ΙΧ με κινητήρες από 1.601 έως 2.000 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται κατά 50% και θα κυμαίνεται σε μόλις 20%.



Φόρος Πολυτελείας

Αλλαγές όμως έχουμε και στο Φόρο Πολυτελείας καθώς οι αυξήθηκαν οι εργοστασιακές αξίες των καινούριων αυτοκινήτων που αφορούν μόνο στην πρώτη και στη δεύτερη κατηγορία οχημάτων στις οποίες επιβάλλεται φόρος 10 και 30%. Ειδικότερα στην πρώτη κατηγορία στην οποία επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10% αλλάζουν εντελώς οι εργοστασιακές αξίες των οχημάτων και πλέον αφορά τα ΙΧ με αξίες από 20.000 έως 22.000 ευρώ ενώ η δεύτερη κατηγορία με φόρο 30% αφορά ΙΧ με αξία από 22.000 έως 28.000 ευρώ. Η τρίτη κατηγορία στην οποία επιβάλλεται φόρος Πολυτελείας 40% δεν άλλαξε και αφορά καινούρια ΙΧ με εργοστασιακή αξία άνω των 28.000 ευρώ.

Αλλαγές ωστόσο είχαμε και στις εργοστασιακές αξίες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα οποία επιβάλλεται φόρος πολυτελείας. Ειδικότερα φόρος πολυτελείας 10% επιβάλλεται σε όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έχουν εργοστασιακή αξία από 16.000 έως 17.000 ευρώ και 30% στα ΙΧ με αξία από 17.000 έως 19.000 ευρώ. Στα ΙΧ με αξία άνω των 19.000 ευρώ των εργοστασιακών αξιών ο φόρος παραμένει 40%.