Ιδιαίτερα «καυτό» αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους στον χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων, μετά τις καταιγιστικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών.
Η απόφαση της Aldi να αποχωρήσει από την Ελλάδα, το πράσινο φως της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην απορρόφηση της Dia Hellas από την Carrefour Μαρινόπουλος, η αίτηση της Ατλάντικ για την υπαγωγή της στο άρθρο 99 του νέου πτωχευτικού κώδικα καθώς και η έγκριση της κεφαλαιαγοράς για τη διαγραφή της Α-Β Βασιλόπουλος από το ταμπλό του Χ.Α. στις 30 Ιουλίου, εκτιμάται πως θα πυροδοτήσουν αλυσιδωτές αντιδράσεις από τους λοιπούς παίκτες της αγοράς, οι οποίοι θα σπεύσουν να «απαντήσουν» με ανάλογες κινήσεις και να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες για νέες συνεργασίες.
Η αρχή αναμένεται να γίνει από το δίκτυο Aldi, το οποίο αποτελεί «μήλον της έριδος» για αρκετές εταιρείες καθώς τα 38 καταστήματά της βρίσκονται σε στρατηγικά σημεία, κυρίως στην περιοχή της Βορείου Ελλάδας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η γερμανική αλυσίδα είναι έτοιμη να δεχθεί προτάσεις για να μεταβιβάσει μέρος ή και το σύνολο των καταστημάτων της.
Επίκεντρο
Η περίπτωση της Ατλάντικ Σούπερ Μάρκετ συγκεντρώνει επίσης αρκετά βλέμματα αυτή τη στιγμή. Το γεγονός πως κατέθεσε αίτηση για συνδιαλλαγή με τους πιστωτές της, δεν της στερεί το δικαίωμα να αναζητήσει ή και να επιδιώξει συνεργασία με άλλη αλυσίδα. Πόσο μάλλον, τη στιγμή που η διοίκησή της δεν έκρυψε ποτέ πως είναι ανοιχτή σε διάφορες μορφές συνεργασίας, ακόμη και εξαγοράς, αρκεί το προσφερόμενο τίμημα να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της.
Κάτι άλλωστε που απέδειξε με την κίνησή της να παραχωρήσει στην ΕΛΓΕΚΑ, -το πλέον προσοδοφόρο κομμάτι της- την εταιρεία ΒΗΤΑ ΠΙ, η οποία δραστηριοποιε ίται στη χονδρική. Βέβαια, τα δεινά «οικονομικά» της, δεν της άφησαν και πολλά περιθώρια για διαφορετική δράση.
Το προηγούμενο διάστημα, η εταιρεία βρέθηκε στο επίκεντρο διάφορων σεναρίων που την ήθελαν να συνεργάζεται με την Α-Β Βασιλόπουλος, γεγονός που διαψεύστηκε και από τις δυο πλευρές. Τώρα τα δεδομένα είναι εντελώς διαφορετικά, με την Ατλάντικ να βρίσκεται «με την πλάτη στον τοίχο» και την Α-Β καθώς και άλλες μεγάλες υγιείς αλυσίδες όπως οι Σκλαβενίτης, Αφοί Βερόπουλοι, Μασούτης να είναι σε θέση ισχύος.
Το σίγουρο πάντως είναι, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, πως η Ατλάντικ, έως ότου εκδικαστεί η αίτησή της για συνδιαλλαγή με τους πιστωτές, θα συνεχίσει και θα επιταχύνει τις προσπάθειες για την εξυγίανσή της, «κλείνοντας» καταστήματα ή και εκποιώντας περιουσιακά στοιχεία της.
Ανακατατάξεις
Σημαντικές ανατροπές στον χάρτη του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων αναμένεται να φέρει η απόφαση της Carrefour να μετατρέψει τα περίπου 380 καταστήματα της Dia Hellas σε Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express. Ο νέος πόλος που γεννιέται από την συνένωση αυτών των δυο ομίλων, θα διαχειρίζεται 522 εταιρικά καταστήματα και 387 με το σύστημα της δικαιόχρησης σε πανελλαδικό επίπεδο και θα ελέγχει το 25% της αγοράς.
Ο ανταγωνισμός στα σημεία που θα μετατραπούν σταδιακά -σε διάστημα ενάμιση χρόνου σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Carrefour Μαρινόπουλος Βασίλη Στασινούλια, θα αγγίξει το «κόκκινο» καθώς οι υπόλοιποι παίκτες απέναντί τους θα έχουν ένα ισχυρό «brand» και όχι την Dia Hellas, η οποία το τελευταίο διάστημα είχε χάσει έδαφος στην προτίμηση των καταναλωτών και παρουσίαζε απογοητευτικά αποτελέσματα.

