Στάθμισαν τις επιπτώσεις, ικανοποιήθηκαν από τη δέσμευση για δημόσια διαβούλευση των θεμάτων που τους αφορούν και τελικά οι βενζινοπώλες αποφάσισαν ότι «για την ώρα» δεν απεργούν, αποτρέποντας έτσι τα χειρότερα για τουρίστες, καταναλωτές και επαγγελματίες που ήδη ταλαιπωρούνται έντονα σε μια χώρα που ξεμένει πλέον από καύσιμα.
Οι ουρές χιλιομέτρων για λίγη αμόλυβδη, τα προβλήματα στην τροφοδοσία και οι γκρίνιες των φορέων της αγοράς παραμένουν στην πρώτη γραμμή, καθώς στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, με εξαίρεση τα νησιά, η τροφοδοσία των πρατηρίων με καύσιμα γίνεται με το σταγονόμετρο και για λίγες ώρες μέχρι να εξαντληθούν τα αποθέματα.
Εξω από τα περισσότερα πρατήρια υγρών καυσίμων οι ταμπέλες που προειδοποιούν «βενζίνη τέλος» είναι η πιο γνώριμη εικόνα ενώ, σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, χθες μόλις δύο στα πέντε πρατήρια καυσίμων της Αττικής διέθετε καύσιμα.
Οι καταγγελίες για κρούσματα κερδοσκοπίας δεν λείπουν, με την τιμή της αμόλυβδης να κινείται χθες στο 1,5 ευρώ το λίτρο και της σούπερ αμόλυβδης ακόμη και πάνω από το 1,70 ευρώ. Στα περισσότερα νησιά πάντως, όπου λόγω θερινών διακοπών αυτή την περίοδο υπάρχει αυξημένη κατανάλωση, τα προβλήματα είναι μικρότερα, καθώς οι εταιρείες εμπορίας τροφοδοτούν τα πρατήριά τους με ιδιόκτητα πλοία και βυτιοφόρα.
Από την πλευρά τους πάντως οι εκπρόσωποι των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) κατήγγειλαν επισήμως τους ιδιοκτήτες φορτηγών ότι «από τη Δευτέρα το πρωί παρακωλύεται από ορισμένους κατόχους Δ.Χ. αυτοκινήτων η διακίνηση καυσίμων με ιδιωτικά βυτιοφόρα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί ούτε στοιχειωδώς να εξυπηρετηθεί η αγορά».
Οπως επισημαίνουν οι επιχειρηματίες, τα ιδιόκτητα βυτιοφόρα αυτοκίνητα είναι ελάχιστα λόγω των περιορισμών που θέτει το υπουργείο Μεταφορών στις εταιρείες να αποκτούν άδειες κυκλοφορίας και αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο στόλος των βυτιοφόρων που διαθέτουν οι εταιρείες εμπορίας για να τροφοδοτούν τα περίπου 500 εταιρικά πρατήρια -σε σύνολο περίπου 8.500 πρατηρίων- ανά την Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 300, ενώ ο αριθμός των βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης υπολογίζεται σε 1.500.
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με χθεσινή ανακοίνωσή του κάνει λόγο «για καταστροφική κατάσταση για τη χώρα, την οικονομία και τον τουρισμό».
Το μέτωπο ενδεχόμενων κινητοποιήσεων στο άμεσο μέλλον και από την πλευρά των βενζινοπωλών δεν έκλεισε πάντως οριστικά χθες.
Η απόφασή τους να μην κλείσουν σε αυτή τη συγκυρία τα πρατήρια στηρίχθηκε -όπως λένε- στην έναρξη δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου που καταργεί τις αποστάσεις ασφαλείας για την ίδρυση νέων πρατηρίων. Το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας ωστόσο εξουδιοδότησε το προεδρείο, εφόσον υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις, να αποφασίσει δυναμικές κινητοποιήσεις.