Σε... κρας τεστ θα υποβάλλονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες προκειμένου ο καταναλωτής να γνωρίζει και να επιλέγει τις συμφερότερες αγορές για την τσέπη, τις ανάγκες και την ασφάλειά του.
Oπως ανακοίνωσαν ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Δ. Σπυράκος και ο διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ) Χ. Ζακολίκος, προχωρούν στη δημιουργία και λειτουργία ενός φορέα συγκριτικών δοκιμών προϊόντων και υπηρεσιών.
Τα αποτελέσματα των τεστ μεταξύ ομοειδών αγαθών και υπηρεσιών θα δημοσιοποιούνται και τα νοικοκυριά θα έχουν έναν πολύτιμο «μπούσουλα» για τα ψώνια τους. Ο λόγος για τον «ΕΛΟΤ - Test», ο οποίος θα είναι σε θέση να λειτουργεί από το 2012 και σε πρώτη φάση θα χρηματοδοτηθεί από κοινοτικά κονδύλια.
Σε χώρες της ΕΕ όπως το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία δραστηριοποιούνται εδώ και δεκαετίες παρόμοια ινστιτούτα και φορείς που προχωρούν σε συγκριτικές δοκιμές.
Τρεις είναι οι βασικοί παράγοντες για τη διεξαγωγή των ερευνών:
«Καλή ποιότητα, ευνοϊκή τιμή και σεβασμός στο περιβάλλον».
Ανθρωποι του «ΕΛΟΤ - Test» ανώνυμα, θα προσέρχονται σε καταστήματα και θα προχωρούν στην αξιολόγηση των προϊόντων και υπηρεσιών. Οι έρευνες θα διεξάγονται από τα εργαστήρια του ΕΛΟΤ ή θα ανατίθενται σε ανεξάρτητα ινστιτούτα και εργαστήρια.
Στο μικροσκόπιο
Αντικείμενο της ερευνητικής δράσης θα αποτελούν αποτελούν τρόφιμα, ποτά, προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής, τηλεφωνίας, εικόνας και ήχου, υγείας και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, ηλεκτρονικές συσκευές, εκπαίδευσης, αθλητισμού, προϊόντα και υπηρεσίες για τον ελεύθερο χρόνο, για το σπίτι, το παιδί και την οικογένεια, τραπεζικά και ασφαλιστικά προϊόντα, αλλά και θέματα όπως περιβάλλον, ενέργεια, πρόνοια και άλλα.
Για τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των ερευνών του ο «ΕΛΟΤ - Τest» θα εκδίδει ενημερωτικά φυλλάδια και περιοδικό, ενώ παράλληλα θα δημιουργηθεί ιστοσελίδα, στην οποία θα μπορεί ο καθένας να ενημερωθεί για τα αποτελέσματα των δοκιμών.
Παράλληλα, θα προσφέρεται και η δυνατότητα εξατομικευμένης χρήσης των αποτελεσμάτων μέσω διαδραστικών εργαλείων υπολογισμού.
Προσδοκία της γενικής γραμματείας Καταναλωτή και του ΕΛΟΤ είναι ο θεσμός αυτός να γίνει αυτοχρηματοδοτούμενος.
Θα επιτευχθεί από την είσπραξη εσόδων με την πώληση των εκδόσεων, τη χρέωση ορισμένων εκ των υπηρεσιών του στο Διαδίκτυο, την πώληση ή μίσθωση λογοτύπων με τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων των προϊόντων προς τους εμπόρους και παρόχους, ενώ ο ΕΛΟΤ δεν θα προχωρεί σε διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών.
Η δράση του «ΕΛΟΤ- Test» θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στην υπηρεσία του Ελληνα καταναλωτή, στην προσπάθειά του να επιλέγει τα πιο κατάλληλα και συμφέροντα προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται περισσότερο στις ανάγκες και προτιμήσεις του.
Παράλληλα, μέσα από τα αποτελέσματα των ερευνών θα ασκείται επιρροή τόσο σε παραγωγούς όσο και σε κατασκευαστές και διανομείς προϊόντων και πάροχους υπηρεσιών για τη βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών που διαθέτουν στους καταναλωτές με αποτέλεσμα την αναβάθμιση της ποιότητας της αγοράς.