Οι πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις που επιβλήθηκαν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχουν εκτινάξει τις τιμές λιανικής στα ύψη οι οποίες μάλιστα σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις των μοντέλων με κινητήρες 2.000 κ.εκ. είναι αυξημένες τουλάχιστον 50%!
Να υπενθυμίσουμε πως για να εκτελωνιστεί ένα αυτοκίνητο στην ελληνική επικράτεια ο εισαγωγέας θα πρέπει να καταβάλει ΦΠΑ 23%, Τέλος Ταξινόμησης από 5 έως 50% ενώ αν η εργοστασιακή αξία κάποιου μοντέλου ξεπερνά τις 15.000 ευρώ τότε επιβάλλεται και φόρος Πολυτελείας ο οποίος κυμαίνεται από 10 έως 40%.
Πρακτικά σημαίνει πως οι συνολικοί φόροι που θα καταβληθούν στο ελληνικό κράτος για ένα μοντέλο με κινητήρα 1.600 κ.εκ. με εργοστασιακή αξία 15.001 ευρώ κυμαίνεται σε 53% της εργοστασιακής του αξίας.
Οσο αυξάνεται ο κυβισμός κάποιου μοντέλου αλλά και η εργοστασιακή αξία αυξάνεται ανάλογα και ο συνολικός φόρος που θα πρέπει να καταβάλει ο εκάστοτε εισαγωγέας.
Ειδικότερα για ένα μοντέλο 2.000 κ.εκ. Ο συνολικός φόρος από ΦΠΑ, φόρος Πολυτελείας και Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 93% της εργοστασιακής αξίας του!
Στα υπερπολυτελή αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 3 λίτρων το άθροισμα των φόρων ανέρχεται σε 113% της εργοστασιακής αξίας τους!
Τεράστιες διαφορές
Η υπερβολική φορολόγηση των αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει οδηγήσει σε εκτίναξη των τιμών λιανικής και βέβαια σε τεράστια πτώση των πωλήσεων κυρίως στα μοντέλα που επιβάλλεται φόρος πολυτελείας ανεξαρτήτως κυβισμού του κινητήρα τους.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η " Η" οι τιμές λιανικής μεταξύ Ελλάδος και Γερμανίας διαφέρουν κατά τουλάχιστον 2.000 ευρώ στα μοντέλα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού ενώ στα οχήματα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω η διαφορά των τιμών ξεκινά από 7.000 ευρώ!
Ωστόσο πέραν των επίσημων εισαγωγικών εταιρειών που έγινε η σύγκριση των τιμών βάσει των επίσημων τιμοκαταλόγων οι διαφορές αυξάνονται ραγδαία αν συγκρίνει κανείς τις τιμές των αυτοκινήτων στην Ελλάδα με εκείνες που δίνουν μεγάλες αντιπροσωπείες της Γερμανίας οι οποίοι είναι από 1.000 έως και 10.000 ευρώ φθηνότερες από εκείνες των γερμανικών εισαγωγικών εταιρειών.
Να αναφέρουμε πως τα αυτοκίνητα στη Γερμανία επιβαρύνονται μόνο με ΦΠΑ 19% ενώ στην Ελλάδα από πληθώρα φόρων...
Τα ευρήματα
Η BMW 116i διατίθεται στην Ελλάδα στην τιμή των 23.645 ευρώ ενώ το αντίστοιχο μοντέλο στην Γερμανία στοιχίζει 22.200 ευρώ ενώ κάποιοι γερμανοί αντιπρόσωποι το διαθέτουν με μόλις 18.250 ευρώ με το κλειδί στο χέρι...
Αντίστοιχα μια BMW 330i στην Ελλάδα κοστίζει 61.121 ευρώ και στην Γερμανία διατίθεται στην τιμή των 40.600 ευρώ. Οσον αφορά στους γερμανούς dealer το πουλάνε έναντι μόλις 34.400 ευρώ.
Η κορυφαία σπορ εκδοχή της σειράς 6 με το λογότυπο Μ στην Ελλάδα κοστίζει 191.965 ευρώ ενώ στην Γερμανία διατίθεται έναντι 116.200 ευρώ. Κάποιοι γερμανοί αντιπρόσωποι πάντως την κορυφαία M6 την διαθέτουν έναντι 100.600 ευρώ.
Στην Audi οι διαφορές μεταξύ των τιμών κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα καθώς το A1 στην Ελλάδα διατίθεται έναντι 17.500 ευρώ ενώ στην Γερμανία έναντι 15.800 ευρώ. Κάποιοι γερμανοί αντιπρόσωποι το διαθέτουν ακόμη και κάτω από τις 14.500 ευρώ. Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα στο Audi S3 το οποίο στην Ελλάδα διατίθεται έναντι 54.250 ευρώ και στην Γερμανία έναντι 37.900 ευρώ. Σε κάποιους αντιπροσώπους οι τιμές του S3 ξεκινούν από τις 35.000 ευρώ με το κλειδί στο χέρι...
Τέλος το κορυφαίο μοντέλο R8 στην Ελλάδα κοστίζει 183.700 ευρώ ενώ στην Γερμανία πωλείται έναντι 109.100 ευρώ. Σε κάποιους αντιπροσώπους το R8 καινούριο διατίθεται ακόμη και κάτω από τις 100.000 ευρώ...
Στην Porsche οι διαφορές τιμών είναι πραγματικά εξωπραγματικές καθώς η Boxster στην Ελλάδα πωλείται έναντι 91.300 ευρώ ενώ στην Γερμανία με μόλις 46.982 ευρώ. Κάποιοι γερμανοί αντιπρόσωποι διαθέτουν την Boxster έναντι 40.000 ευρώ...
Το αμέσως μεγαλύτερο μοντέλο Cayman στην Ελλάδα στοιχίζει 90.500 ευρώ ενώ στην Γερμανία μόλις 50.790 ευρώ. Σε γερμανούς αντιπροσώπους οι τιμές διάθεσης ξεκινούν από τις 41.000 ευρώ.
Το κορυφαίο μοντέλο 911 GT-R στην Ελλάδα πωλείται έναντι 209.900 ευρώ ενώ στην Γερμανία έναντι 121.833 ευρώ. Οι τιμές διάθεσης της GT-R σε αντιπροσωπείες ξεκινούν από τις 107.000 ευρώ με το κλειδί στο χέρι...
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα της διαφοράς των τιμών στη Mercedes καθώς η C180 στην Ελλάδα στοιχίζει 33.950 ευρώ και στην Γερμανία μόλις 32.219 ευρώ ενώ κάποιοι γερμανοί αντιπρόσωποι ξεκινούν τις τιμές διάθεσης για το ίδιο μοντέλο καινούριο από τις 25.000 ευρώ!
Η κορυφαία έκδοση C63 AMG διατίθεται στην χώρα μας έναντι 118.600 ευρώ, στη Γερμανία έναντι 69.972 ευρώ και σε κάποιες γερμανικές αντιπροσωπείες οι τιμές διάθεσης ξεκινούν από τις 50.000 ευρώ!
Το κορυφαίο Hummer H2 στην Ελλάδα διατίθενται έναντι 101.000 ευρώ και στην Γερμανία με μόλις 68.590 ευρώ. Οσον αφορά σε γερμανικές αντιπροσωπείες οι τιμές διάθεσης του H2 ξεκινούν από τις 59.000 ευρώ...
Τιμές Λιανικής καινούριων ΙΧ σε Ελλάδα και Γερμανία (σε ευρώ)
Μοντέλο Τιμή Εισαγ. Ελλάδα Tιμή Εισαγ. Γερμανία Tιμή Αντιπρ. Γερμ.
Audi A1 17.500 15.800 14.500
Audi S3 54.250 37.900 35.000
Audi A6 55.200 35.500 31.000
Audi S6 145.150 86.800 79.000
Audi A8 129.150 72.200 65.000
Audi R8 183.700 109.100 99.900
Audi Q5 45.800 36.800 29.900
Audi Q7 90.600 51.800 43.000
BMW 116i 23.645 22.200 18.250
BMW 130i 44.370 34.800 31.300
BMW 330i 61.121 40.600 34.400
BMW 630i 123.667 70.450 64.700
BMW X5 35i 90.252 55.200 48.200
BMW M3 114.202 68.750 52.000
BMW M6 191.965 116.200 100.600
Hummer H3 61.960 37.900 33.890
Mercedes C63 AMG 118.600 69.972 50.000
Hummer H2 101.000 68.590 59.000
Mercedes C250 57.200 38.883 31.000
Mercedes CLS350 112.300 64.617 48.000
Mercedes ML350 90.950 54.859 47.200
Porsche Boxster 91.300 46.982 40.000
Porsche Cayman 90.500 50.790 41.000
Porsche 911 150.300 85.538 73.000
Porsche 911 GT-R 209.900 121.833 107.000
Porsche Panamera 132.600 75.899 69.000
Porsche Cayenne 102.700 55.431 48.900
VW Golf Gti 29.580 27.275 24.190
VW Golf R 47.880 36.825 31.200
VW Touareg V6 80.900 49.900 43.189
VW Touareg Hybrid 94.500 73.500 63.500