Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός για τη Google

Η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο, το Google, βλέπει την κυριαρχία της να απειλείται από τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το MySpace., όπως επεσήμανε στέλεχος της εταιρείας.

Καθώς οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες σε καθημερινή βάση, η γνωστή λίστα με links των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google χάνει σταδιακά την αξιοπιστία και τον προσωπικό της χαρακτήρα, δήλωσε ο Κεν Τοκουσέι, Product Manager του ομίλου Google. Όταν αναζητούν πληροφορίες για κάποιο εστιατόριο ή άλλες παρεμφερείς υπηρεσίες, οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης έχουν τον πρώτο λόγο.

Οι ιστοσελίδες αυτές παρέχουν πληροφορίες από φίλους και γνωστούς, τους οποίους οι χρήστες τείνουν να εμπιστεύονται περισσότερο, γεγονός που φέρνει τα αποτελέσματα της Google σε δυσχερή θέση. «Ακόμη δεν έχουμε φτάσει στο σημείο όπου τα αποτελέσματα φαίνονται σαν να προέρχονται από κάποιον γνωστό», εξήγησε ο Τοκουσέι. Παρέχονται μεν κάποια εργαλεία αξιολόγησης των αποτελεσμάτων αναζήτησης από τους χρήστες, ωστόσο υπάρχει ακόμη δουλειά στο πεδίο αυτό.

Με την απόκτηση εμπειρίας και τεχνογνωσίας από την πλευρά των χρηστών, οι τελευταίοι αναμένουν τις πιο σχετικές απαντήσεις σε μια αναζήτηση. Υπηρεσίες όπως το Wolfram Alpha, η νέα μηχανή αναζήτησης που ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία της, συνδυάζουν τη χρήση του Ίντερνετ με τα δεδομένα, αναλύοντας τα και δίνοντας συγκεκριμένες απαντήσεις, αντί για μια λίστα σχετικών ή λιγότερο σχετικών ιστοσελίδων.

Η μηχανή της Google κάνει κάτι παρόμοιο για κάποιες αναζητήσεις, εμφανίζοντας για παράδειγμα σχετικές τιμές στην αναζήτηση «μετοχή Sony», ωστόσο, εμφανίζεται πάντα η γνωστή λίστα των ιστοσελίδων όπου ο χρήστης μπορεί να αναζητήσει περαιτέρω πληροφορίες.

Αν και η Google έχει αναπτύξει μια σειρά εργαλείων και υπηρεσιών για τους χρήστες, από λειτουργικό σύστημα για κινητά τηλέφωνα, μέχρι επεξεργαστή κειμένου, αφιερώνει το 70% των πόρων της στη μηχανή αναζήτησης. Επιπλέον, η εταιρεία είναι συνεχώς αντιμέτωπη με τον ανταγωνισμό, που συνεχώς αναζητά νέους τρόπους να αποσπάσει μερίδιο αγοράς της Google. Τόσο η Micorosoft όσο και η Yahoo, οι δύο βασικοί ανταγωνιστές της Google, αναζητούν πάντοτε νέους τρόπους να προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους ώστε να διαφοροποιούνται από τη μηχανή της Google, με μικτά ωστόσο μέχρι στιγμής αποτελέσματα.