Οι τηλεθεατές γερνούν… και βλέπουν περισσότερη τηλεόραση. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα από δύο εκθέσεις που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα στις ΗΠΑ.
Μπορεί η ηλικιακή ομάδα 18-49 να είναι η πιο περιζήτητη από τους διαφημιστές, όμως ο μέσος τηλεθεατής στα μεγάλα αμερικανικά δίκτυα (ABC, CBS, CNN, ΝΒC) έχει πατήσει τα 50, σύμφωνα με μια μελέτη της Magna Global EVP. Πρόκειται για σημαντική αλλαγή αν αναλογιστεί κανείς ότι πριν από 10 χρόνια ο μέσος τηλεθεατής ήταν 43 ετών, ενώ το μεγαλύτερο άλμα σημειώθηκε τον τελευταίο χρόνο.
Αντίθετα, στα καλωδιακά κανάλια, οι ηλικίες του κοινού είναι πολύ μικρότερες, π.χ. μέση ηλικία 35 ετών για το TBS (38 πριν από δύο χρόνια), ενώ για το πράιμ τάιμ του ΤΝΤ ο μέσος όρος ηλικίας του τηλεθεατή μειώθηκε την τελευταία δεκαετία από 46 σε 44.
Η ίδια έκθεση, που αναλύεται στο περιοδικό «Variety», παρουσιάζει τον μέσο όρο της ηλικίας των τηλεθεατών για διάφορα σίριαλ και σόου κάποια από τα οποία είναι γνωστά και στην Ελλάδα. Π.χ., στο NBC το πιο νεανικό κοινό (μέσος όρος ηλικίας τα 35) το προσελκύει η κομεντί «Τhe Office» (στην Ελλάδα έχει προβληθεί η αρχική βρετανική εκδοχή της στον ΣΚΑΪ), ενώ οι μεγαλύτερες ηλικίες (μέσος όρος τα 59) προτιμούν το «Law and Order: Criminal Intent». Στο Fox το σόου που προτιμούν οι μεγαλύτερες ηλικίες είναι το «Είσαι πιο έξυπνος από έναν 11χρονο;» (μέσος όρος τα 57).
Tαυτόχρονα, φέτος η θερινή τηλεθέαση έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, όπως επισημαίνεται σε μια έρευνα που παρουσιάζεται στο «Τhe Hollywood Reporter». Αυτό το καλοκαίρι, ο μέσος Αμερικανός τηλεθεατής παρακολουθούσε 32,2 ώρες τηλεόραση την εβδομάδα, ενώ το 2004 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 29,8. Τα μεγαλύτερα κέρδη τα σημείωσαν τα καλωδιακά κανάλια, που συνεχίζουν να αποσπούν τηλεθεατές από τα μεγάλα δίκτυα (ABC, CBS, CNN, ΝΒC).
Φέτος το καλοκαίρι τα συνδρομητικά κανάλια προβάλλουν νέες σειρές που προσελκύουν εκατομμύρια τηλεθεατές, όπως το «Royal Pains» στο USA (7,2 εκατ. τηλεθεατές ανά επεισόδιο). Από τους νέους κύκλους των παλιότερων σειρών, ιδιαίτερη επιτυχία σημειώνουν το «Τhe Closer» (στην Ελλάδα «Σε απόσταση αναπνοής», Star) με 7,9 εκατ. τηλεθεατές, ο γνωστός μας «Ντετέκτιβ Μονκ» (5,6 εκατ.), το «Law and Order: Criminal Intent» (4,6 εκατ.) - όλα στο ΤΝ.
Σύμφωνα με τον JackWakshlag, επικεφαλής της έρευνας, αυτή η άνοδος της τηλεθέασης οφείλεται αφενός στις πολλές ώρες νέου πρωτότυπου προγράμματος και αφετέρου στην ψηφιακή μετάβαση που εξασφαλίζει καλύτερη ποιότητα εικόνας και ήχου.
Από τα μεγάλα καλωδιακά κανάλια, τα πιο κερδισμένα, σε σύγκριση με την προηγούμενη σεζόν, είναι τα ακόλουθα: TLC (52%), Fox News (37%), Food Network (33%), BET (34%), USA (19%), HLN (18%), E! (18%) και MSNBC (16%). Σημαντική μείωση στην τηλεθέαση παρατηρείται στα καλωδιακά κανάλια TV Land (25%), Hallmark (24%), Spike TV (21%), Lifetime (21%) και Cartoon Network (19%).