Την ίδια στιγμή, σε... τσουνάμι τείνει να μετατραπεί το κύμα μη πληρωμής των οφειλών. Αν και οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες δεν παρέχουν επισήμως στοιχεία γι’ αυτό το θέμα, πληροφορίες θέλουν το ύψος των ανεξόφλητων λογαριασμών στον ΟΤΕ να φτάνει ήδη τις 500.000 ευρώ (εξαιρουμένων των επισφαλειών από Οργανισμούς κλπ.), ενώ την ίδια στιγμή υπολογίζεται ότι ο αριθμός των λογαριασμών που δεν εξοφλούνται μέχρι τη λήξη της προθεσμίας έχει σχεδόν... εξαπλασιαστεί τους τελευταίους μήνες. Δεν είναι λίγοι μάλιστα εκείνοι οι οποίοι αδυνατούν να πληρώσουν ακόμα και οφειλές ύψους 100-120 ευρώ, για τις οποίες ζητούν διακανονισμό.
Την κατάσταση αποτυπώνουν τα στοιχεία της διακοπής των γραμμών. Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες, κάθε εβδομάδα ο Οργανισμός προχωρά στην προσωρινή διακοπή των εξερχόμενων κλήσεων σε περίπου 1.500 γραμμές! Η διαδικασία αυτή ακολουθείται 15 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας πληρωμής του λογαριασμού.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι υπάρχουν συνδρομητές οι οποίοι είναι τόσο χρεωμένοι με άλλα έξοδα που είναι ικανοί να... θυσιάσουν το......
σταθερό τους τηλέφωνο χωρίς να σκέφτονται ωστόσο ότι αυτό δεν θα τους γλιτώσει από την υφιστάμενη απλήρωτη οφειλή.
Ηδη μάλιστα αρκετοί συνδρομητές έχουν εγκαταλείψει τη σταθερή γραμμή για τη δεύτερη κατοικία τους ή χρησιμοποιούν τα προγράμματα για παροχή γραμμής μόνο τον μισό χρόνο μειώνοντας το πάγιο στο ήμισυ.
Ωστόσο, αυξητική είναι και η τάση της γενικής εγκατάλειψης του σταθερού τηλεφώνου.
Στοιχεία
Οπως καταδεικνύουν τα στοιχεία του τελευταίου Ευρωβαρομέτρου, ήδη το 19% των ελληνικών νοικοκυριών έχει στραφεί αποκλειστικά στην κινητή τηλεφωνία εγκαταλείποντας τη σταθερή γραμμή, τάση η οποία φαίνεται να κερδίζει διαρκώς έδαφος καθώς δύο χρόνια πριν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 17%, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αγγίζει το 25%.
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία που ακολουθεί ο ΟΤΕ στην περίπτωση ανεξόφλητων λογαριασμών, 15 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας πληρωμής γίνεται προσωρινή διακοπή της εξερχόμενης επικοινωνίας εκτός των αριθμών έκτακτης ανάγκης.
Οσοι έχουν ανεξόφλητο λογαριασμό άνω των επτά ημερών δέχονται και αυτόματο ηχογραφημένο μήνυμα που τους καλεί να επικοινωνήσουν ατελώς με το Κέντρο τηλεφωνικής ενημέρωσης πελατών στο 1305.
Εάν ύστερα από αλλεπάλληλες υπενθυμίσεις, η οφειλή παραμένει, περίπου τρεις μήνες μετά την πρώτη επικοινωνία με τον πελάτη αποστέλλεται ενημερωτική επιστολή, ενώ έξι μήνες μετά την προσωρινή διακοπή ο Οργανισμός μπορεί να προχωρήσει σε οριστική διακοπή της γραμμής και αποδέσμευση του αριθμού της σύνδεσης.
Πολίτες
Στροφή στα κινητά με κάρτα
Προβλήματα ιδιαίτερα μετά το καλοκαίρι άρχισαν να εμφανίζονται και στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, με αρκετούς συνδρομητές να καθυστερούν τις πληρωμές και να στρέφονται σε οικονομικά προγράμματα. Στελέχη των εταιρειών κινητής σημειώνουν ότι το πρόβλημα δεν έχει διογκωθεί ακόμα δεδομένου ότι οι χρήστες θεωρούν υπηρεσία πρώτης ανάγκης το κινητό πιστεύοντας ότι τους παρέχει ασφάλεια. Ωστόσο, παραδέχονται ότι εντείνεται η στροφή προς τα καρτοκινητά, τα οποία δεν έχουν πάγιο, ενώ οι περισσότεροι έχουν εγκαταλείψει το... χόμπι της συχνής αλλαγής συσκευής προτιμώντας να ανταλλάξουν το ποσό της επιδότησης με εκπτώσεις στο πάγιο. Γεγονός είναι, πάντως, ότι το ποσοστό των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας που δεν εξοφλούνται εμπρόθεσμα έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες με αποτέλεσμα οι περισσότερες εταιρείες να εξετάζουν την περίπτωση κάθε οφειλέτη χωριστά και ανάλογα με το πόσο συνεπής υπήρξε στις πληρωμές του έως τώρα.