Δημοπρατήθηκε σήμερα ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι (Πεδιάδος) και στάλθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς δημοσίευση η διακήρυξη για τη διενέργεια του Διαγωνισμού.
Το Νέο Αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», το οποίο έχει από ετών εξαντλήσει τα όρια της χωρητικότητας και λειτουργικότητας των εγκαταστάσεών του. Με την έναρξη λειτουργίας του νέου Αερολιμένα, ο υφιστάμενος αερολιμένας στο Ηράκλειο θα κλείσει οριστικά.
Η κατασκευή του Νέου Αερολιμένα εξασφαλίζει την άνετη εξυπηρέτηση σε περισσότερους από 5,5 εκατ. μέχρι και 10 εκατ. επιβατών το χρόνο.Το έργο θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με το σύστημα της Σύμβασης Παραχώρησης. Το Ελληνικό Δημόσιο θα έχει την πλειοψηφία στο επιχειρηματικό σχήμα που θα αναλάβει την κατασκευή και τη λειτουργία του έργου, (Παραχωρησιούχος), με ποσοστό συμμετοχής 55%.
Ο Χρόνος Παραχώρησης ορίστηκε σε 35 χρόνια (στα οποία περιλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής) και το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί προς χρήση προ της τουριστικής περιόδου του 2015.
Το Ποσοστό Συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου, όπως είπα θα είναι 55% (όσο και αυτό του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος).
Με συνολικό κόστος περίπου 1 δισ. ευρώ η μέγιστη Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου ορίστηκε στα 220 εκατ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές και αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος (επομένως, μπορεί να μειωθεί με τις προσφορές των διαγωνιζομένων).
Το Δημόσιο εξαντλεί τις οικονομικές υποχρεώσεις του με την παραπάνω Χρηματοδοτική Συμβολή. Δηλαδή ο Ιδιώτης, παρά το ότι θα συμμετέχει στην εταιρεία με 45%, αναλαμβάνει πέραν των 220 εκατ. ευρώ όλο το κόστος μελέτης-κατασκευής που απαιτείται, με ίδια κεφάλαια και δάνεια, και μάλιστα χωρίς την παραμικρή εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
Με το Αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί και ένας νέος Οδικός Άξονας που θα συνδέει το Νέο Αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ, στην περιοχή της Χερσονήσου, και με τον οδικό άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος, στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου, με δυνατότητα επέκτασης και σύνδεσης με το ΝΟΑΚ.
Ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε για τις 09/02/2010 και εάν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα με ενστάσεις, μας επιτρέπει μέσα στο Α! Εξάμηνο του 2010 να ανακηρύξουμε τον Ανάδοχο, ο οποίος θα αποτελέσει τον μειοψηφικό Εταίρο του Δημοσίου στο νέο Αεροδρόμιο.Το αργότερο έως το 2015 θα ξεκινήσει η λειτουργία του Αεροδρομίου.
εταιρεία του Αεροδρομίου θα είναι από τη Σύμβαση υποχρεωμένη να προβαίνει σε επεκτάσεις των εγκαταστάσεων και κτηρίων του αεροδρομίου ώστε σε κάθε χρονική στιγμή να ικανοποιεί, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΥΠΑ και των Διεθνών Οργανισμών, την κίνηση του Αεροδρομίου. Οι επεκτάσεις αυτές θα υλοποιούνται χωρίς να επηρεάζεται η συνεχής, ασφαλής και απρόσκοπτη λειτουργία του Αεροδρομίου.